30 de gen. 2012

Les que arrosseguen el món no són les màquines, sinó les idees

M’han demanat que relati el primer TicketDay, celebrat el passat divendres 27 de gener, un esdeveniment que s’anirà repetint cada mes, i que els seus organitzadors (ServeisWeb) defineixen com unes jornades de coneixement amb la intenció de divulgar idees i potenciar el networking.

Sempre que es parla d’idees i de networking, no puc evitar pensar en aquella frase de
Victor Hugo: "les que arrosseguen el món no són les màquines, sinó les idees". Fòrums com el TicketDay són interessants per això, perquè ens apropen idees innovadores i n’afavoreixen l’intercanvi. Les Noves Tecnologies són molt importants, però sense les idees, no hi ha res a fer.

En aquesta jornada inaugural van intervenir-hi
Mainada.es, Marcelinus i Sixtemia. El networking de després va estar amenitzat per un tast gastronòmic cortesia de Giroska i Vins de Catalunya. Tot això, a les magnífiques instal·lacions que ServeisWeb té a Fornells de la Selva.

M’agrada la ressenya de l’esdeveniment que ha fet en
Miquel Serrabassa al seu blog, descrivint la jornada com “l’altaveu dels petits”. I és que els tres projectes presentats provenen de tres empreses joves i petites, i precisament per això, molt interessants.

Anoto tot seguit les idees i comentaris que em van cridar més l'atenció (per més informació podeu repassar els twits amb hashtag
#TicketDay, o mirar les webs de cada empresa):


- De Mainada.es, una empresa familiar de lleida amb botiga electrònica dedicada a l’infant, em quedo amb dues idees: per un costat la importància de la integració logística (web, mail, sms, etc), i per l’altre, la necessitat de ser Social, Mòbil i Local (SoMoLo), una reflexió molt actual.

- De
Marcelinus, una empresa d’Olot que intenta donar continuïtat al món tèxtil local tot renovant-lo i actualitzant-lo, em quedaria amb la lliçó de com ha estat d’important el Twitter per al seu projecte (m'ha sorprés positivament!), i de com una empresa pot néixer des d’un principi amb una vessant social (volen dedicar la meitat dels seu beneficis a projectes ambientals o socials).

- De
Sixtemia, una companyia de Banyoles especialitzada en fer aplicacions per a Iphone i Ipad (i bons amics, que coneixo des de fa temps!), em quedo primer de tot amb la primícia de que participaran al proper Mobile World Congress. Després destacaria la reflexió de com a vegades alguns projectes concrets, de cop, poden resultar punts d’inflexió per a una empresa (com ara els projectes que ells han fet amb Zara, David Villa o La Marató). També em va agradar que a part de fer una presentació clàssica, ensenyessin en viu alguns exemples de les seves aplicacions.

- Del tast, la idea de fer galetes amb la forma de la catedral de Girona (
Catedralícies) em sembla enginyosa. Giroska només té tres mesos de vida però em sembla que pot tenir llarg recorregut. I si a Girona funciona, per què no a altres ciutats?

Tot i que durant l’acte no va intervenir i es va mantenir al marge, la jornada portava el segell característic e inconfusible de l’
Eduard Batlle, recentment incorporat a ServeisWeb, i que ha impulsat aquesta moguda juntament amb en Xavier Serra. La Laura P. Victòria va fer de presentadora, i en Jordi Àvila estarà a càrrec de coordinar els tasts gastronòmics.


Puc dir que van ser unes hores de divendres profitoses, i que inauguren una sèrie de jornades matinals, que s’aniran alternant entre
Fornells de la Selva i altres ciutats. Si es manté el llistó, la història promet. Donar la paraula als emprenedors, en els temps que corren, és molt i molt important!

Aquest article es publica simultàniament al blog de
ServeisWeb i al Com gotes a l’oceà.