9 de nov. 2009

Nens aprenent a pensar

Passen els dies i cada cop estic més convençut de que la robòtica pot ser una gran aliada en la transformació de les maneres d'ensenyar i d'aprendre a les escoles. La seva introducció es farà inevitable, i no penso només en les assignatures d'àmbit tecnològic, sinó per a l'aprenentatge en general.

En els pocs dies que dura el taller per a cada grup, he vist nens que han assimilat metodologies de treball que no els eren gens familiars (de forma conscient), com l'assaig-error; que han après a dividir els problemes en parts per a poder resoldre'ls; que han entès que no hi han solucions úniques; que han après a formalitzar i estructurar allò que volen fer; i que han estat capaços d'entendre coses complicades com la influència de les accions locals en la dinàmica de sistemes complexos.


En definitiva, nens aprenent a pensar. Això haurien de ser les escoles.


Després d'aquest treball de camp, em declaro oficialment fan del Construccionisme i de Seymour Papert (veure post introductori al tema), i recomano el seu llibre de l'any 80, (però encara vigent i avançat) Mindstorms. Children, computers and powerful ideas a tots aquells i aquelles interessats en com utilitzar les TICs a les aules, no com un nou mitjà per seguir ensenyant igual, sinó com una eina per transformar les maneres d'aprendre i d'ensenyar.


Aquesta setmana acabaré el taller amb el grup de 9è de Shanti Bhavan, que són els que surten a les fotos d'avui.


1 comentari:

najoana ha dit...

molt interessant el teu raonament.A veure si les escoles ho posen en pràctica........cuida't.petons.